Poprawa jakości w łańcuchu wartości produktu
Poprawa jakości w łańcuchu wartości produktu
Jeśli chodzi o zapewnienie jakości i kontrolę jakości, kupujący zwykle koncentrują wszystkie dostępne zasoby tylko na dostawcy, u którego wytwarzane są ich produkty. Chociaż jest to praktyczny sposób na scentralizowanie wszystkiego w jednym miejscu w celu obniżenia kosztów i uproszczenia procesu, bardzo ważne jest, aby pamiętać, że wiele głównych problemów z jakością, które wystąpiły w przeszłości, jest głęboko osadzonych w wadliwych komponentach od dostawców zewnętrznych, co często skutkuje wadami produktów, zdarzeniami związanymi z bezpieczeństwem klientów i zwrotami produktów.
Oczywistym jest, że większość firm zawsze dąży do ulepszeń, jednak próbując zrobić pierwszy krok w kierunku wprowadzenia znaczących ulepszeń w swojej sieci obejmującej wielu dostawców, wielu z nich nie spełnia Twoich oczekiwań. Ustne ustalenia, słaba komunikacja, a nawet różnice kulturowe mogą utrudniać zmiany i utrudniać ulepszanie produktu.
Opracowany przez Williama Deminga w latach pięćdziesiątych model Plan-Do-Check-Act, który jest pętlą fazową używaną jako mechanizm rozwoju skoncentrowany na analitycznym podejściu do rozwiązywania problemów, może być dostosowany do wielowarstwowych łańcuchów dostaw i może służyć jako punkt wyjścia dla wielu firm, które chcą wyjść ze swojej strefy komfortu i przejść do systemu ciągłego, długofalowego ulepszania wytwarzanych przez siebie produktów.
Chociaż model Deming jest prosty, praca jaką musimy wykonać nie jest łatwa. Ponieważ PDCA dzieli procesy na niewielkie przyrosty, może być powolny i generalnie nie jest idealną odpowiedzią na szybkie projekty. Mimo to jest niewiarygodnie skutecznym katalizatorem poprawy jakości, zwiększonej produktywności i oszczędności budżetowej w dłuższej perspektywie.
Odkryj 4 kroki PDCA, aby rozpocząć jego stosowanie wraz z dodatkową pomocą zewnętrznej organizacji kontroli jakości
PLANUJ
DZIAŁAJ
SPRAWDZAJ
REAGUJ
Nadeszła era sieciowego zarządzania QA / QC dla dostawców wielopoziomowych. Czy Twoja firma jest gotowa?
Wysiłki mające na celu rozszerzenie i przyjęcie standardów wymiany informacji o jakości w łańcuchu dostaw są dalekie od ukończenia, ale jest to dobry moment, aby przedsiębiorstwa zaangażowały się w te działania, aby mieć pewność, że ich potrzeby są reprezentowane, a standardy nadal ewoluują nie tylko tam, gdzie produkują swoje towary, ale także w całej sieci dostawców, u których ich producenci kupują komponenty.
Akredytowana firma zajmująca się kontrolą jakości taka jak V-Trust może pomóc Twojej firmie wykryć problemy przed produkcją lub potwierdzeniem zamówienia. Możesz dokładnie zrozumieć możliwości swoich dostawców, system kontroli jakości oraz procedury zarządzania i operacyjne. Możemy również pomóc ocenić potencjalnego dostawcę pod kątem sytuacji finansowej i kredytowej firmy, odpowiednio analizując ryzyko handlowe.
Stwórz solidne podstawy dla swojej firmy, budując relacje biznesowe z odpowiednimi dostawcami.
Aby uzyskać więcej informacji na temat tego, w jaki sposób firma kontroli jakości może pomóc Twojej firmie w profesjonalnych audytach, inspekcjach i testach produktów wytwarzanych w Azji, skontaktuj się z nami pod adresem marcin.nowak@v-trust.com
Źródło: blog.v-trust.com
Oczywistym jest, że większość firm zawsze dąży do ulepszeń, jednak próbując zrobić pierwszy krok w kierunku wprowadzenia znaczących ulepszeń w swojej sieci obejmującej wielu dostawców, wielu z nich nie spełnia Twoich oczekiwań. Ustne ustalenia, słaba komunikacja, a nawet różnice kulturowe mogą utrudniać zmiany i utrudniać ulepszanie produktu.
Opracowany przez Williama Deminga w latach pięćdziesiątych model Plan-Do-Check-Act, który jest pętlą fazową używaną jako mechanizm rozwoju skoncentrowany na analitycznym podejściu do rozwiązywania problemów, może być dostosowany do wielowarstwowych łańcuchów dostaw i może służyć jako punkt wyjścia dla wielu firm, które chcą wyjść ze swojej strefy komfortu i przejść do systemu ciągłego, długofalowego ulepszania wytwarzanych przez siebie produktów.
Chociaż model Deming jest prosty, praca jaką musimy wykonać nie jest łatwa. Ponieważ PDCA dzieli procesy na niewielkie przyrosty, może być powolny i generalnie nie jest idealną odpowiedzią na szybkie projekty. Mimo to jest niewiarygodnie skutecznym katalizatorem poprawy jakości, zwiększonej produktywności i oszczędności budżetowej w dłuższej perspektywie.
Odkryj 4 kroki PDCA, aby rozpocząć jego stosowanie wraz z dodatkową pomocą zewnętrznej organizacji kontroli jakości
PLANUJ
- Mapa sieci dostawców - mapowanie kluczowych dostawców w wielowarstwowej sieci dostawców. Dostawcy posiadający unikalną własność intelektualną, tajemnicę handlową, sprzęt lub narzędzia krytyczne dla produkcji
- Wymagania dotyczące weryfikacji - zdefiniowanie wymagań dotyczących inspekcji i weryfikacji, które muszą spłynąć na dostawców, zwłaszcza tych, które mają krytyczne znaczenie dla jakości. Potwierdzenie i weryfikacja kwalifikacji dostawców niższych szczebli obsługujących komponenty krytyczne dla jakości
- Cele wydajności - jasne oczekiwania co do jakości i harmonogramu środków i celów dla każdego programu i poziomu dostawcy
DZIAŁAJ
- Raporty z postępu - widoczność postępu produkcji do zaplanowanych dat w przypadku komponentów wykonywanych na zamówienie o długim czasie cyklu. Być może nawet weryfikacja w trakcie procesu cech krytycznych dla jakości, ponieważ komponenty są wytwarzane w zakładzie dostawcy
- Miary wydajności - raportowanie standardowych, prostych metryk, których może używać cały łańcuch dostaw do przekazywania wyników w celu ustalenia harmonogramu, jakości i celów współpracy
- Kontrola zmian - upewnienie się, że dany dostawca otrzymał zmiany specyfikacji i włączy zmiany do realizacji pożądanych efektów
SPRAWDZAJ
- Wyniki weryfikacji - im wcześniej problem z komponentami jest widoczny, tym lepiej. Pożądane jest, aby w miarę możliwości przenosić więcej inspekcji i weryfikacji do siedziby dostawcy. Wyniki inspekcji powinny być dostępne w formie elektronicznej wraz z aktualizacjami dat dostawy produktów, umożliwiającymi obliczenie rzeczywistych zdolności każdego dostawcy do utrzymania wymaganych poziomów tolerancji w specyfikacjach
- Dokumentacja niezgodności - niezależnie od tego, czy wady zostaną wykryte przed wysłaniem komponentu przez dostawcę, podczas kontroli przy odbiorze lub podczas produkcji, konieczne jest, aby mieć widoczność usterek, niezgodności i zidentyfikowanych przyczyn źródłowych tych problemów. Z określonymi dostawcami można zainicjować działania ograniczające i naprawcze, aby uniknąć dalszej wysyłki jednostek z krytycznymi problemami do czasu ich rozwiązania
- Audyty dostawców - dostawcy muszą być okresowo poddawani ponownej ocenie w ramach audytów dostawców pod kątem zgodności z wymogami regulacyjnymi i umownymi. Firmy muszą mieć wgląd w historię audytu dostawców i ustalenia dotyczące harmonogramu bieżących audytów
REAGUJ
- Działania naprawcze - niezależnie od tego, czy są związane ze słabą wydajnością, określonymi defektami produktu lub ustaleniami audytu, kierownictwo dostawców musi zachować wgląd we wszystkie działania naprawcze otwarte u dostawców, ich odpowiednie badania przyczyn źródłowych i plany wdrażania rozwiązań
Nadeszła era sieciowego zarządzania QA / QC dla dostawców wielopoziomowych. Czy Twoja firma jest gotowa?
Wysiłki mające na celu rozszerzenie i przyjęcie standardów wymiany informacji o jakości w łańcuchu dostaw są dalekie od ukończenia, ale jest to dobry moment, aby przedsiębiorstwa zaangażowały się w te działania, aby mieć pewność, że ich potrzeby są reprezentowane, a standardy nadal ewoluują nie tylko tam, gdzie produkują swoje towary, ale także w całej sieci dostawców, u których ich producenci kupują komponenty.
Akredytowana firma zajmująca się kontrolą jakości taka jak V-Trust może pomóc Twojej firmie wykryć problemy przed produkcją lub potwierdzeniem zamówienia. Możesz dokładnie zrozumieć możliwości swoich dostawców, system kontroli jakości oraz procedury zarządzania i operacyjne. Możemy również pomóc ocenić potencjalnego dostawcę pod kątem sytuacji finansowej i kredytowej firmy, odpowiednio analizując ryzyko handlowe.
Stwórz solidne podstawy dla swojej firmy, budując relacje biznesowe z odpowiednimi dostawcami.
Aby uzyskać więcej informacji na temat tego, w jaki sposób firma kontroli jakości może pomóc Twojej firmie w profesjonalnych audytach, inspekcjach i testach produktów wytwarzanych w Azji, skontaktuj się z nami pod adresem marcin.nowak@v-trust.com
Źródło: blog.v-trust.com
Zapraszamy do współpracy w Chinach
Zapraszamy do współpracy polskie firmy produkujące i importujące swoje produkty z Chin i z Azji Południowo-Wschodniej. Zapewniamy pełny zakres obsługi w zakresie usług inspekcyjnych w Chinach, Wietnamie, Kambodży, Bangladeszu, Tajlandii, Indiach i w Malezji.
Prowadzimy kontrolę jakości przed produkcją, w trakcie produkcji, na etapie pakowania i podczas załadunku towaru do kontenera. Prowadzimy audyty producentów i dostawców, inspekcje fabryk i weryfikację kontrahentów. Realizujemy testy towarów i certyfikację produktów.
Kontakt w Polsce: 691 669 192, marcin.nowak@v-trust.com
Prowadzimy kontrolę jakości przed produkcją, w trakcie produkcji, na etapie pakowania i podczas załadunku towaru do kontenera. Prowadzimy audyty producentów i dostawców, inspekcje fabryk i weryfikację kontrahentów. Realizujemy testy towarów i certyfikację produktów.
Kontakt w Polsce: 691 669 192, marcin.nowak@v-trust.com
Usługi inspekcyjne w Chinach
V-Trust Inspection Service
|
KontaktV-Trust Inspection Service Co.,Ltd.
Add: 11/F, West Tower, Poly World Trade Centre, 1000 Xingang Road E., Guangzhou, China 510335 Tel: +86-20-89089880 Fax: +86-20-89089025 Website: v-trust.com Kontakt w Polsce: Tel.: 691 669 192 E-mail: marcin.nowak@v-trust.com Linkedin: linkedin.com Facebook: facebook.com Strona www: v-trust.com/PL |