Jak prawidłowo zapakować, rozmieścić i zabezpieczyć ładunek w kontenerze
Załadunek kontenera do transportu morskiego krok po kroku
Załadunek kontenera jest krytycznym krokiem w łańcuchu dostaw towarów. Nawet produkt dobrej jakości, jeśli jest nieprawidłowo załadowany, może dotrzeć do punktu rozładunku w złym stanie. Błędy przy załadunku kontenera mogą także skutkować otrzymaniem nieprawidłowego towaru, nieprawidłowej ilości produktów, towaru zniszczonego, zamoczonego lub z oznakami pleśni.
Firma inspekcyjna V-Trust w ramach usługi Container Loading Supervision (CLS) czyli kontroli podczas załadunku kontenera podejmuje kroki, aby zapewnić odbiorcę, że otrzymuje „swoje” produkty i że są one w takim samym stanie, w jakim były w momencie rozpoczęcia załadunku.
Nasz inspektor nie tylko sprawdzi ilość i zweryfikuje opakowanie, ale także poprowadzi pracowników pakujących towar do prawidłowego załadowania kontenera i będzie nadzorował załadunek. Istnieje wiele wskazówek, którymi nasz inspektor podzieli się z pracownikami podczas załadunku i zmieni sposób załadunku, jeśli pracownicy fabryki będą ładować towary w niewłaściwy sposób.
W celu uzyskania informacji na temat usług inspekcyjnych w Chinach i w Azji zapraszamy do kontaktu w Polsce: 691 669 192, marcin.nowak@v-trust.com
Firma inspekcyjna V-Trust w ramach usługi Container Loading Supervision (CLS) czyli kontroli podczas załadunku kontenera podejmuje kroki, aby zapewnić odbiorcę, że otrzymuje „swoje” produkty i że są one w takim samym stanie, w jakim były w momencie rozpoczęcia załadunku.
Nasz inspektor nie tylko sprawdzi ilość i zweryfikuje opakowanie, ale także poprowadzi pracowników pakujących towar do prawidłowego załadowania kontenera i będzie nadzorował załadunek. Istnieje wiele wskazówek, którymi nasz inspektor podzieli się z pracownikami podczas załadunku i zmieni sposób załadunku, jeśli pracownicy fabryki będą ładować towary w niewłaściwy sposób.
W celu uzyskania informacji na temat usług inspekcyjnych w Chinach i w Azji zapraszamy do kontaktu w Polsce: 691 669 192, marcin.nowak@v-trust.com
Jak dobrze zapakować towar w kontenerze
Czy chcesz mieć pewność, że zakupiony towar dotrze do Twojego magazynu bezpiecznie? Odpowiedź brzmi: „Oczywiście, że tak”.
Ale w wielu przypadkach towar do miejsca rozładunku dociera w złym stanie. Niektóre z poniższych problemów mogą wynikać z nieprawidłowego załadunku towarów do kontenera:
Jak uniknąć błędów podczas załadunku towaru do kontenera i zmniejszyć ryzyko związane z transportem towarów
Poniżej chcielibyśmy podzielić się z Wami kilkoma wskazówkami dotyczącymi nadzorowania załadunku kontenerów.
1. Upewnij się, że produkty są „Twoimi” produktami. Przed załadunkiem należy sprawdzić ilość produktów licząc kartony. Następnie losowo otwórz kilka kartonów, aby sprawdzić, czy są to właściwe produkty
Ale w wielu przypadkach towar do miejsca rozładunku dociera w złym stanie. Niektóre z poniższych problemów mogą wynikać z nieprawidłowego załadunku towarów do kontenera:
- przed załadunkiem produkty są nieuporządkowane i nie można dokładnie określić ilości pakowanego do kontenera towaru
- produkty są zapakowane do różnych rodzajów opakowań i o różnych gabarytach co utrudnia ich optymalne rozmieszczenie
- brak wypełniaczy i materiałów do ochrony towaru prowadzi do powstawania szczelin i pustych przestrzeni pomiędzy towarami
- szczeliny i nieprawidłowe dopasowanie kartonów powoduje deformację lub zapadnięcie się spiętrowanych na paletach towarów
Jak uniknąć błędów podczas załadunku towaru do kontenera i zmniejszyć ryzyko związane z transportem towarów
Poniżej chcielibyśmy podzielić się z Wami kilkoma wskazówkami dotyczącymi nadzorowania załadunku kontenerów.
1. Upewnij się, że produkty są „Twoimi” produktami. Przed załadunkiem należy sprawdzić ilość produktów licząc kartony. Następnie losowo otwórz kilka kartonów, aby sprawdzić, czy są to właściwe produkty
2. Sporządź plan załadunku, zwłaszcza w sytuacji gdy masz do zapakowania więcej niż jeden kontener. Skorzystaj z kalkulatora załadunku w celu prawidłowego obliczenia potrzebnej przestrzeni dla produktów. W ten sposób zaoszczędzisz pieniądze dzięki maksymalnemu wykorzystaniu przestrzeni w kontenerze
3. Sprawdź stan opakowań zbiorczych przed załadunkiem. Jeśli niektóre produkty lub opakowania zostaną uznane za wadliwe poproś dostawcę o ich naprawę lub wymianę. W przypadku paczek, jeśli nie są one wystarczająco dobre, mogą nie chronić dobrze Twoich produktów podczas transportu
4. Sprawdź stanu kontenera. Kontener powinien być suchy i w dobrym stanie technicznym, wolny od plam, brzydkich zapachów, dużych wgnieceń i dziur, nadający się do załadunku. Sugerujemy również, aby zanotować numery kontenerów i ciężarówek w celu ich nadzoru i ew. kontroli na dalszym etapie transportu
5. Załadunek przy niesprzyjającej pogodzie. Jeśli produkty zostaną załadowane podczas złej pogody i kartony z produktami będą mokre produkty dotrą do miejsca przeznaczenia zawilgocone, zapleśniałe lub w inny sposób uszkodzone. Dlatego załadunek powinien odbywać się przy dobrej pogodzie lub pod zadaszeniem
6. Towary powinny być pakowane w równych rzędach, bez szczelin lub z użyciem wypełniaczy
6. Towary powinny być pakowane w równych rzędach, bez szczelin lub z użyciem wypełniaczy
7. Zwróć uwagę na to czy po zakończeniu załadunku zostały jakieś produkty. Jeśli tak, należy natychmiast porozmawiać z dostawcą, aby ustalić warunki dostawy pozostawionych towarów
8. Jeśli podczas załadunku lub po jego zakończeniu pozostało wolne miejsce, pamiętaj o zastosowaniu dodatkowych zabezpieczeń i wypełniaczy, aby uniknąć uszkodzenia produktów podczas transportu
8. Jeśli podczas załadunku lub po jego zakończeniu pozostało wolne miejsce, pamiętaj o zastosowaniu dodatkowych zabezpieczeń i wypełniaczy, aby uniknąć uszkodzenia produktów podczas transportu
9. Ważne jest, aby zanotować numer plomby po zamknięciu kontenera. W przypadku ewentualnego otwarcia kontenera na dalszym etapie, będziesz o tym wiedzieć przy odbiorze towaru
Mamy nadzieję, że te wskazówki okażą się dla Ciebie korzystne i wszystko pójdzie dobrze z Twoim towarem podczas podróży.
V-Trust oferuje nadzór nad załadunkiem kontenerów. Podczas nadzoru załadunku kontenerów będziemy monitorować proces załadunku, weryfikując ilość towaru, stan kontenera oraz zapewniając prawidłową obsługę Państwa ładunku. Przed załadunkiem przeprowadzane są wyrywkowe kontrole jakości, aby upewnić się, że zamówienie spełnia Twoje standardy. W celu uzyskania informacji na temat usług inspekcyjnych w Chinach i w Azji zapraszamy do kontaktu w Polsce: 691 669 192, marcin.nowak@v-trust.com
V-Trust oferuje nadzór nad załadunkiem kontenerów. Podczas nadzoru załadunku kontenerów będziemy monitorować proces załadunku, weryfikując ilość towaru, stan kontenera oraz zapewniając prawidłową obsługę Państwa ładunku. Przed załadunkiem przeprowadzane są wyrywkowe kontrole jakości, aby upewnić się, że zamówienie spełnia Twoje standardy. W celu uzyskania informacji na temat usług inspekcyjnych w Chinach i w Azji zapraszamy do kontaktu w Polsce: 691 669 192, marcin.nowak@v-trust.com
Jak prawidłowo zabezpieczyć towar w kontenerze
Otwarcie drzwi kontenera wysyłkowego i uświadomienie sobie, że nastąpiło zawalenie się towarów w kontenerze jest bardzo częstym problemem, którego importerzy chcą za wszelką cenę uniknąć, ponieważ zwykle pociągają to za sobą duże straty finansowe, a w gorszych przypadkach także obrażenia personelu odpowiedzialnego za rozładunek kontenera.
Ponieważ nie ma prostego przepisu do zastosowania przy zabezpieczaniu towarów w kontenerze, każdy ładunek powinien być traktowany indywidualnie - rodzaj ładunku, sposób załadowania do kontenera lub osprzęt w kontenerze. Podczas oceny procesu załadunku importerzy, dostawcy, spedytorzy i zewnętrzne firmy kontrolne muszą wziąć pod uwagę następujące punkty.
1. Unikanie układania w stosy typu klif
W przypadku, gdy objętość ładunku jest mniejsza niż rzeczywista pojemność kontenera, należy go rozłożyć na płasko, aby uniknąć ryzyka zawalenia się. Kontrolowanie wysokości załadowanych towarów i pozostawianie miejsca na górze może pomóc w zapobieganiu nierównomiernemu rozłożeniu ciężaru, klifowemu układaniu towaru i ryzyku zawalenia się. Nie wymaga to również wypełniania ani wzmacniania wypełniaczami. Ten rodzaj ładowania jest najbardziej zalecany.
Aby spłaszczyć towary podczas załadunku, zacznij od pierwszego rzędu i pierwszej kolumny, a następnie ustaw wysokość pierwszego rzędu, ustanawiając skoordynowany system, jak pokazano na rysunku poniżej. Wysokość każdego rzędu można kontrolować z tyłu.
Ponieważ nie ma prostego przepisu do zastosowania przy zabezpieczaniu towarów w kontenerze, każdy ładunek powinien być traktowany indywidualnie - rodzaj ładunku, sposób załadowania do kontenera lub osprzęt w kontenerze. Podczas oceny procesu załadunku importerzy, dostawcy, spedytorzy i zewnętrzne firmy kontrolne muszą wziąć pod uwagę następujące punkty.
1. Unikanie układania w stosy typu klif
W przypadku, gdy objętość ładunku jest mniejsza niż rzeczywista pojemność kontenera, należy go rozłożyć na płasko, aby uniknąć ryzyka zawalenia się. Kontrolowanie wysokości załadowanych towarów i pozostawianie miejsca na górze może pomóc w zapobieganiu nierównomiernemu rozłożeniu ciężaru, klifowemu układaniu towaru i ryzyku zawalenia się. Nie wymaga to również wypełniania ani wzmacniania wypełniaczami. Ten rodzaj ładowania jest najbardziej zalecany.
Aby spłaszczyć towary podczas załadunku, zacznij od pierwszego rzędu i pierwszej kolumny, a następnie ustaw wysokość pierwszego rzędu, ustanawiając skoordynowany system, jak pokazano na rysunku poniżej. Wysokość każdego rzędu można kontrolować z tyłu.
2. Radzenie sobie z pustymi przestrzeniami
Zabezpieczenie ładunku w kontenerze przed jakimkolwiek możliwym do uniknięcia ruchem jest niezwykle istotne. Także sam proces załadunku towaru nie powinien powodować uszkodzeń ani towaru, ani kontenera.
W przypadku produktów o normalnym kształcie i rozmiarze, należy pakować towar ciasno od ściany do ściany kontenera. Niemniej jednak w wielu przypadkach mogą powstać puste przestrzenie. Można je zaakceptować, jeśli ochrona jest zapewniana przez tarcie między sąsiednimi kartonami. Jeśli efekt tarcia jest niewystarczający lub szczeliny między kartonami są szerokie, przechowywanie należy zakończyć przy użyciu worków sztauerskich, skompresowanej tektury, poduszek powietrznych lub innych dopuszczalnych środków.
Zabezpieczenie ładunku w kontenerze przed jakimkolwiek możliwym do uniknięcia ruchem jest niezwykle istotne. Także sam proces załadunku towaru nie powinien powodować uszkodzeń ani towaru, ani kontenera.
W przypadku produktów o normalnym kształcie i rozmiarze, należy pakować towar ciasno od ściany do ściany kontenera. Niemniej jednak w wielu przypadkach mogą powstać puste przestrzenie. Można je zaakceptować, jeśli ochrona jest zapewniana przez tarcie między sąsiednimi kartonami. Jeśli efekt tarcia jest niewystarczający lub szczeliny między kartonami są szerokie, przechowywanie należy zakończyć przy użyciu worków sztauerskich, skompresowanej tektury, poduszek powietrznych lub innych dopuszczalnych środków.
W przypadku stosowania poduszek powietrznych należy dokładnie przestrzegać wskazówek producenta dotyczących ciśnienia podczas napełniania. Należy poważnie rozważyć prawdopodobieństwo znacznego wzrostu temperatury wewnętrznej kontenera podczas transportu w stosunku do temperatury występującej w momencie załadunku. Wzrost temperatury może spowodować pęcznienie i pękanie worków, czyniąc je nieefektywnym sposobem utrzymania bezpieczeństwa towarów.
Uwaga: Wypełnienie przestrzeni pomiędzy towarem a drzwiami kontenera poduszkami powietrznymi nie może być stosowane, chyba że istnieją zabezpieczenia zapewniające, że po usunięciu prętów blokujących nie pozwolą one na gwałtowne otwarcie drzwi.
Uwaga: Wypełnienie przestrzeni pomiędzy towarem a drzwiami kontenera poduszkami powietrznymi nie może być stosowane, chyba że istnieją zabezpieczenia zapewniające, że po usunięciu prętów blokujących nie pozwolą one na gwałtowne otwarcie drzwi.
3. Masa ładunku
Ciężar ładunku musi być rozłożony równomiernie w kontenerze. Jeśli towary o różnej masie muszą być zapakowane do kontenera lub jeśli kontener nie ma być pełny z powodu ograniczonego ładunku lub z powodu przekroczenia maksymalnej dopuszczalnej masy przed pełnym załadowaniem kontenera, towary należy umieścić i przechowywać w takim sposób, aby środek ciężaru ładunku znajdował się blisko połowy długości kontenera.
W żadnej sytuacji towar nie powinien być skoncentrowany na mniej niż połowie długości kontenera, szacowanej z jednego końca na więcej niż 60 procent ładunku. Nie powinno się umieszczać cięższych towarów na lżejszych towarach ani umieszczać płynów na ciałach stałych.
Ciężar ładunku musi być rozłożony równomiernie w kontenerze. Jeśli towary o różnej masie muszą być zapakowane do kontenera lub jeśli kontener nie ma być pełny z powodu ograniczonego ładunku lub z powodu przekroczenia maksymalnej dopuszczalnej masy przed pełnym załadowaniem kontenera, towary należy umieścić i przechowywać w takim sposób, aby środek ciężaru ładunku znajdował się blisko połowy długości kontenera.
W żadnej sytuacji towar nie powinien być skoncentrowany na mniej niż połowie długości kontenera, szacowanej z jednego końca na więcej niż 60 procent ładunku. Nie powinno się umieszczać cięższych towarów na lżejszych towarach ani umieszczać płynów na ciałach stałych.
4. Uszkodzone przesyłki
Aby zapobiec uszkodzeniu kartonu związanego z wilgocią, mokrych kartonów, towarów związanych z wilgocią lub towarów, które mogą wyciekać, nie wolno mieszać z towarami podatnymi na uszkodzenia spowodowane wilgocią. Nie zaleca się używania mokrego materiału sztauerskiego lub palet. W niektórych sytuacjach użycie arkuszy ochronnych, takich jak polietylen, może pomóc zminimalizować uszkodzenia towarów.
Skażonych kartonów nie należy ładować, dopóki nie zostaną podjęte środki zapobiegające rozlaniu lub ryzyku wycieku.
Aby zapobiec uszkodzeniu kartonu związanego z wilgocią, mokrych kartonów, towarów związanych z wilgocią lub towarów, które mogą wyciekać, nie wolno mieszać z towarami podatnymi na uszkodzenia spowodowane wilgocią. Nie zaleca się używania mokrego materiału sztauerskiego lub palet. W niektórych sytuacjach użycie arkuszy ochronnych, takich jak polietylen, może pomóc zminimalizować uszkodzenia towarów.
Skażonych kartonów nie należy ładować, dopóki nie zostaną podjęte środki zapobiegające rozlaniu lub ryzyku wycieku.
5. Po zakończeniu załadunku
Na końcowych etapach załadunku należy zwrócić uwagę na zabezpieczenie czoła ładowanego towaru, aby uniknąć „wypadnięcia” podczas otwierania drzwi kontenera. Gdy bezpieczeństwo ładunku jest kwestionowane, należy podjąć dodatkowe środki w celu zagwarantowania bezpieczeństwa, wiążąc pasy między punktami ryglowania lub umieszczając drewno między słupkami z tyłu. Jedną rzeczą, o której powinniśmy pamiętać, jest to, że kontener podczas transportu z fabryki do portu normalnie się pochyla i ładunek może gwałtownie naciskać na drzwi.
Bardzo ważne jest również, aby pamiętać, że kiedy kontener jest kierowany do regionu, w którym obowiązują surowe przepisy dotyczące kwarantanny dotyczące obróbki drewna, należy podjąć kroki, aby upewnić się, że całe drewno użyte do pakowania jest zgodne z lokalnymi przepisami. Zdecydowanie zalecane jest umieszczenie kopii certyfikatu obróbki drewna w widocznym miejscu w pojemniku.
Po zamknięciu drzwi upewnij się, że wszystkie zamknięcia są prawidłowo zablokowane i zabezpieczone. Zwykle należy nałożyć uszczelkę. Należy zadbać o to, aby procedury plombowania zostały przeprowadzone prawidłowo, a dokumenty transportowe / pokwitowania opatrzone prawidłowym numerem plomby, zanim kontener opuści teren.
Na końcowych etapach załadunku należy zwrócić uwagę na zabezpieczenie czoła ładowanego towaru, aby uniknąć „wypadnięcia” podczas otwierania drzwi kontenera. Gdy bezpieczeństwo ładunku jest kwestionowane, należy podjąć dodatkowe środki w celu zagwarantowania bezpieczeństwa, wiążąc pasy między punktami ryglowania lub umieszczając drewno między słupkami z tyłu. Jedną rzeczą, o której powinniśmy pamiętać, jest to, że kontener podczas transportu z fabryki do portu normalnie się pochyla i ładunek może gwałtownie naciskać na drzwi.
Bardzo ważne jest również, aby pamiętać, że kiedy kontener jest kierowany do regionu, w którym obowiązują surowe przepisy dotyczące kwarantanny dotyczące obróbki drewna, należy podjąć kroki, aby upewnić się, że całe drewno użyte do pakowania jest zgodne z lokalnymi przepisami. Zdecydowanie zalecane jest umieszczenie kopii certyfikatu obróbki drewna w widocznym miejscu w pojemniku.
Po zamknięciu drzwi upewnij się, że wszystkie zamknięcia są prawidłowo zablokowane i zabezpieczone. Zwykle należy nałożyć uszczelkę. Należy zadbać o to, aby procedury plombowania zostały przeprowadzone prawidłowo, a dokumenty transportowe / pokwitowania opatrzone prawidłowym numerem plomby, zanim kontener opuści teren.
Nadzór załadunku kontenerów przez zewnętrzne firmy kontrolne takie jak V-Trust
Podczas procesu załadunku kontrolujący inżynier inspekcji będzie uważnie monitorował stan kontenera i zapewni, że wszystkie procedury załadunku zostaną przerwane w przypadku znacznej różnicy w stosunku do zatwierdzonego planu załadunku. Ponieważ inżynier musi zagwarantować, że początkowy plan załadunku i rzeczywisty proces załadunku są zsynchronizowane, dla skuteczności całej operacji istotne jest prowadzenie obserwacji na odpowiednich etapach planu załadunku w celu sprawdzenia jakości załadunku.
W przypadku jakichkolwiek odchyleń, przeprowadzenie nowej procedury załadunku powinno zostać wcześniej uzgodnione zarówno przez importera - za pośrednictwem inżyniera kontroli odpowiedzialnego za plan załadunku - jak i przedstawiciela fabryki. Operacje załadunkowe nie powinny być wznawiane, dopóki inżynier inspekcji nie poinformuje kupującego o problemie, a kupujący wyraźnie wskaże fabryce swoją gotowość do przystąpienia do operacji załadunku. Dlatego tak ważne jest, aby podczas operacji załadunku kontenera kupujący był dostępny na wypadek, gdyby inspektor naziemny potrzebował upoważnienia kupującego do podjęcia działań, które mogą nie być zgodne z pierwotnym planem.
Oprócz nadzorowania stanu kontenera i prawidłowego załadunku, inżynier inspekcji przeprowadzi również weryfikację ilości i asortymentu, stanu kartonów eksportowych, znaków wysyłkowych, poprawności produktów oraz zastosuje się do zaleceń kupującego.
Aby zobaczyć przykładowy raport nadzoru załadunku, kliknij przycisk poniżej,
V-Trust ma długą historię w podejmowaniu właściwych kroków, aby upewnić się, że otrzymasz swoje produkty i że są w takim samym stanie, w jakim były w momencie rozpoczęcia załadunku.
Prosimy o kontakt pod adresem marcin.nowak@v-trust.com, aby uzyskać więcej informacji na temat naszej usługi nadzoru załadunku kontenerów.
Podczas procesu załadunku kontrolujący inżynier inspekcji będzie uważnie monitorował stan kontenera i zapewni, że wszystkie procedury załadunku zostaną przerwane w przypadku znacznej różnicy w stosunku do zatwierdzonego planu załadunku. Ponieważ inżynier musi zagwarantować, że początkowy plan załadunku i rzeczywisty proces załadunku są zsynchronizowane, dla skuteczności całej operacji istotne jest prowadzenie obserwacji na odpowiednich etapach planu załadunku w celu sprawdzenia jakości załadunku.
W przypadku jakichkolwiek odchyleń, przeprowadzenie nowej procedury załadunku powinno zostać wcześniej uzgodnione zarówno przez importera - za pośrednictwem inżyniera kontroli odpowiedzialnego za plan załadunku - jak i przedstawiciela fabryki. Operacje załadunkowe nie powinny być wznawiane, dopóki inżynier inspekcji nie poinformuje kupującego o problemie, a kupujący wyraźnie wskaże fabryce swoją gotowość do przystąpienia do operacji załadunku. Dlatego tak ważne jest, aby podczas operacji załadunku kontenera kupujący był dostępny na wypadek, gdyby inspektor naziemny potrzebował upoważnienia kupującego do podjęcia działań, które mogą nie być zgodne z pierwotnym planem.
Oprócz nadzorowania stanu kontenera i prawidłowego załadunku, inżynier inspekcji przeprowadzi również weryfikację ilości i asortymentu, stanu kartonów eksportowych, znaków wysyłkowych, poprawności produktów oraz zastosuje się do zaleceń kupującego.
Aby zobaczyć przykładowy raport nadzoru załadunku, kliknij przycisk poniżej,
V-Trust ma długą historię w podejmowaniu właściwych kroków, aby upewnić się, że otrzymasz swoje produkty i że są w takim samym stanie, w jakim były w momencie rozpoczęcia załadunku.
Prosimy o kontakt pod adresem marcin.nowak@v-trust.com, aby uzyskać więcej informacji na temat naszej usługi nadzoru załadunku kontenerów.
Usługi inspekcyjne w Chinach
V-Trust Inspection Service
|
KontaktV-Trust Inspection Service Co.,Ltd.
Add: 11/F, West Tower, Poly World Trade Centre, 1000 Xingang Road E., Guangzhou, China 510335 Tel: +86-20-89089880 Fax: +86-20-89089025 Website: v-trust.com Kontakt w Polsce: Tel.: 691 669 192 E-mail: marcin.nowak@v-trust.com Linkedin: linkedin.com Facebook: facebook.com Strona www: v-trust.com/PL |